طراحی و اجرای ساختار باشگاه مشتریان

طراحی باشگاه مشتریان یکی از مهم‌ترین اصول جذب مشتری در عصر حاضر به جهت حفظ مشتریان کنونی می‌باشد. بدین منظور سازمان‌ها و شرکت‌ها در مقیاس‌های مختلف، استراتژی‌های گوناگونی در راستای برنامه وفاداری مشتریان تدوین می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد مؤثرترین برنامه جهت افزایش نرخ وفاداری مشتریان، طراحی باشگاه مشتریان می باشد. طراحی باشگاه مشتریان از جمله مهمترین اقدامات وفادارسازی مشتری جهت تحکیم و تقویت فعالیت های بازاریابی است و در واقع طراحی باشگاه مشتریان برای توسعه روابط با مشتریان فعلی است. همچنین یکی از اهدافی که با طراحی باشگاه مشتریان    می توان به آن دست یافت، افزایش دانش و اطلاعات بنگاه اقتصادی درباره رفتار و علایق مشتری خویش است و پس از طراحی باشگاه مشتریان و ثبت نام مشتری در آن در هر بار مراجعه وی، بنگاه اقتصادی اطلاعات مفصلی در مورد رفتار مشتری، علائق و ساختار تقاضای وی دریافت می کند.
7 فایده مهم راه اندازی باشگاه مشتریان
1- راه اندازی باشگاه مشتریان و افزایش فـروش: این افـزایش فروش نه به دلـیل افزایش مـشتری بلکه به دلیل خرید بــیشتر مــشتریان وفادار و یک اصل مـهم و ثابت شده در بازاریابی است و این یعنی هرچه درصد وفاداری مشتری افزایش یابد میزان فروش شما نیز بیشتر خواهد شد.
2- باشگاه مشتریان باید باعث کاهش هزینه تبلیغات شود: حتما می دانید که هزینه جذب یک مشتری جدید 5 تا 10 برابر نگهداری یک مشتری قدیمی است، با وفاداری مشتری و خرید دوباره او می توانید امیدوار باشید که این مشتری بارها و بارها از شما خرید خواهد کرد.
3- کاهش هزینه های نیروی انسانی و صرفه جویی در زمان: فرض کنید که می خواهید خودتان فقط 3 مورد زیر را در جهت وفادار سازی مشتری انجام دهید:
- ثبت مشخصات و اطلاعات تماس مشتریان در زمان مراجعه
- ارسال پیامک در سالروز تولد مشتری و مناسبت های مختلف
- تماس با مشتریان و انجام نظر سنجی
این شاید فقط 10 درصد از خدماتی است که یک نرم افزار باشگاه مشتریان در اختیار شما قرار می دهد اما باید بپذیرید که همین موارد ساده نیاز  به صرف وقت و نیروی انسانی متخصص دارد. یک سیستم باشگاه مشتریان هوشمند به راحتی و به صورت اتوماتیک این امکانات را در اختیار شما قرار
می دهد.
4- باشگاه مشتریان، مــشتری شما را سـورپرایز میکند: با استـفاده از گیمیفیکیشن در طراحی و راه اندازی باشگاه مشتریان، می توانید با ایجاد و ارسال اتوماتیک پیشنهادات جذاب به راحتی مشتریان خـود را شگفت زده کنـید، با اسـتفاده از سیستم های امتیاز دهی و دادن امتیاز و اعتبار بیشتر در ازای مراجعه زودتر، مراجعه بیشتر و خـرید بیشتر، مشتری به مرور به سیستم شما وفادار خواهد شد.
پیشنهادات جذاب به راحتی مشتریان خود را شگفت زده کنید، با استفاده از سیستم های امتیاز دهی و دادن امتیاز و اعتبار بیشتر در ازای مراجعه زودتر، مراجعه بیشتر و خرید بیشتر، مشتری به مرور به سیستم شما وفادار خواهد شد.
5- ایجاد سیاست های فروش متنوع: طراحی سیاست های فروش یکی از کارآمد ترین ابزار های یک باشگاه مشتریان حرفه ای است.
6- بازاریابی مستقیم و غیر مستقیم مشتری برای کسب و کار شما: طراحی و راه اندازی باشگاه مشتریان و دادن کارت وفاداری به مشتری، به نوبه خود، یک مزیت رقابتی برای شما محسوب می شود. علاوه براین بسیاری از مشتریان حاضرند برای استفاده از منافع بیشتر نزد شما، به صورت آگاهانه اقدام به بازاریابی و معرفی مشتری جدید به کسب و کار شما کنند.
7- ایجاد تفاوت بین مشتریان بر اساس وفاداری و سوددهی آنها: در اصول مشتری مداری آمده است که نباید در مواردی مانند نوع استقبال از مشتریان، نوع برخورد با مشتری، مدل پیگیری مشکل مشتری و مواردی از این دست بین مشتریان تفاوتی قائل شد اما باشگاه مشتریان جایی است که ضمن رعایت کامل موارد ذکر شده، باید بین مشتریان بر اساس میزان وفاداری تفاوت قائل شد، اتفاقا این تفاوت باید به گونه ای باشد که مشتری کاملا آن را احساس کند، اینکه هر قدر به کسب و کار شما وفادار تر باشد از منافع و مزایای بیشتری برخوردار خواهد شد.
امکانات باشگاه مشتریان
1- سیستم ثبت درخواست و سفارش با قابلیت کد پیگیری
2- سیستم خبرنامه برای ارسال ایمیل گروهی به مشتریان
3- سیستم ارسال اس ام اس در پورتال
4- سیستم امتیازات مشتریان
5- سیستم گزارش های مالی مشتریان و پرداخت های آنلاین
6- سیستم پرسش های متداول با قابلیت ارسال سوال جدید
7- سیستم چت و پشتیبانی آنلاین مشتریان

خدمات ما
1- طراحی سناریوی راه اندازی باشگاه
2- تعیین اهداف باشگاه
3- راهبری ، هدایت و ممیزی برنامه های باشگاه
4- اجرای برنامه آموزش پرسنل و یا مهندسی مجـدد فرآینـدهـای مــرتبط با باشــگاه مـشتریان
5- تهیه کارت های الکترونیکی با طرح اختصاصی
6- تهيه طرح مفهومی شامل تعیین شیوه های جذب، اشتراک دهی، ادبیات و قوانین باشگاه
7- طرحی و اجرای اجرای پورتال مشتریان
8- ايجاد زيرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری شامل؛ سامانه نظرسنجی، سامانه دریافت شکایات، سامانه اندازه گیری سطح رضایت، سیستم نرم افزاری و سخت افزاری جمع آوری و تحلیل امتیازات مشتری
9- برگزاری برنامه های فیزیکی مانند سمینارها، جشن ها و همایش های باشگاه
10- ایده پردازی و اهتمام در اجرای فرآیند توسعه مستمر باشگاه

 

لطفا در صورت تمایل جهت هم اندیشی در خصوص فعالیت های رسانه ای، از اینجا وارد لیست زمان های مشاوره شده و یک وقت 30 دقیقه ای برای مشاوره اولیه رزرو نمایید و یا در ساعات اداری با شماره تلفن 02188515150 تماس حاصل نمایید.

جهت دریافت فایل اینجا را کلیک کنید.